Ponukareklamných plôch

Reklamné predmetya služby

cookies

Viete kedy sú reklamné predmety daňovými výdavkom?

Pod daňovým výdavkom rozumieme výdavok súvisiaci s dosiahnutím, zabezpečením a udržaním zdaniteľných príjmov, preukázateľne vynaložený a zaúčtovaný v účtovníctve alebo zaevidovaný v evidencii daňovníka.

Ak je splnená definícia daňového výdavku, možno prostriedky vynaložené na podporu predaja uznať ako výdavok ovplyvňujúci základ dane.

1 / 1

Výdavky na reklamné predmety môžu byť daňovým výdavkom ovplyvňujúcim základ dane daňovníka iba v prípade, že sa jedná o reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 Eur za jeden predmet.

Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.

Do kategórie reklamných a propagačných predmetov zaraďujeme bezplatne poskytnuté drobné predmety s cieľom ovplyvniť spotrebiteľa alebo obchodného partnera na výber našich produktov. Najčastejšie poskytovanými propagačnými predmetmi sú perá, dáždniky, kalendáre, diáre, kľúčenky, textil, aktuálne aj veľmi vyhľadávané rúška a podobne. Pre ich daňovú uznateľnosť je dôležité splnenie cenovej hranice.

Reklamným predmetom sú aj:

• tabakové výrobky (do sumy nepresahujúcej 17 eur za jeden výrobok), ale iba u daňovníka, u ktorého je výroba tabakových výrobkov hlavným predmetom činnosti,

• víno (do sumy nepresahujúcej 17 eur za jeden predmet), najviac však vo výške 5 % z vykázaného základu dane daňovníka za príslušné zdaňovacie obdobie, okrem daňovníka, u ktorého je výroba vína hlavným predmetom činnosti; u daňovníka, u ktorého je výroba vína hlavným predmetom jeho činnosti sa považuje poskytnutie vína z vlastnej produkcie ako reklamného predmetu za daňový výdavok v neobmedzenej výške, pričom podmienka reklamného predmetu neprevyšujúceho sumu 17 eur musí byť dodržaná,

• ostatné alkoholické nápoje z vlastnej produkcie (okrem vína), ale iba u daňovníka, u ktorého je výroba alkoholických nápojov hlavným predmetom činnosti, ak ide o predmety nepresahujúce sumu 17 eur.

Vínom sa rozumie alkoholický nápoj definovaný v § 4 ods. 3 zákona č. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov v znení neskorších predpisov, a to

• tiché víno

• šumivé víno

• tichý fermentovaný nápoj

• šumivý fermentovaný nápoj

Za reklamný predmet sa nepovažujú darčekové reklamné poukážky!

Fyzická osoba, ktorej hlavným predmetom činnosti je výroba akýchkoľvek alkoholických nápojov (vrátane vína), môže uplatniť do daňových výdavkov ako reklamný predmet víno, ktoré obstaral od iných osôb v hodnote do 17 eur za jeden predmet, len do výšky 5 % zo základu dane za príslušné zdaňovacie obdobie.

Fyzická osoba, u ktorej nie je výroba vína hlavným predmetom činnosti, a ktorá zaúčtuje (zaeviduje) do daňových výdavkov sumu výdavkov na víno ako na reklamné predmety presahujúcu 5 % z vykázaného základu dane, upraví základ dane v daňovom priznaní k dani z príjmov prostredníctvom položky zvyšujúcej základ dane (znižujúcej stratu).

Základom dane (čiastkovým základom dane) sa rozumie základ dane zistený podľa § 17 až 29 zákona o dani z príjmov ešte pred jeho úpravou o

• pripočítateľnú položku u sponzora, ktorý nevykázal základ dane, aby si sponzorské mohol ponechať v daňových výdavkoch (§ 17 ods. 19 písm. h)

• pripočítateľnú položku v prípade uplatnenia ročného odpisu pri osobnom automobile so vstupnou cenou 48 000 eur a viac, ak nebola vykázaná stanovená výška základu dane (§ 17 ods. 34)

• pripočítateľnú položku, ak nebola vykázaná výška základu dane pre uplatnenie celého nájomného za motorové vozidlo so vstupnou cenou 48 000 eur a viac (§ 17 ods. 35)

• odpočítateľnú položku, ak daňovník splnil podmienky pre uplatnenie paušálnej sumy na každého žiaka v rámci poskytovaného duálneho vzdelávania (§ 17 ods. 37)

• pripočítateľnú položku, ak daňovník uplatnil v daňových výdavkoch členské príspevky vyplývajúce z nepovinného členstva v právnickej osobe zriadenej na účel ochrany záujmov platiteľa viac ako 5 % zo základu dane (§ 19 ods. 3 písm. n)

• pripočítateľnú položku, ak mal daňovník uplatnené viac ako 5 % zo základu dane na víno ako reklamný predmet (§ 21 ods. 1 písm. h)

Platiteľ dane nemá nárok na odpočítanie dane z reklamných predmetov , ak ich použije na činnosti ,ktoré sú oslobodené od dane podľa §28 až §41 zákona o DPH (ide o činnosť oslobodenú od dane na vstupe, bez nároku na odpočítanie dane na vstupe napr. poštové služby, finančné činnosti, prevádzkovanie lotérií a iné. podľa zákonov uvedených vyššie ), potom platiteľovi dane nevnikne pri ich kúpe nárok na odpočítanie dane.

zdroj: https://podpora.financnasprava.sk/455390-V%C3%BDdavky-na-reklamn%C3%A9-predmety

Vyberte si z našej pestrej ponuky reklamných predmetov a využite možnosť odpočítať si ich z daní.

V prípade záujmu kontaktujte: dlhopolcekova@gryf.sk

17. august 2021, vytvoril(a): Linda Dlhopolčeková
Táto stránka používa súbory cookies a ďalšie sieťové identifikátory vrátane informačnej povinnosti, aby sme zlepšili Vašu používateľskú skúsenosť. My a naši partneri máme k týmto údajom prístup, alebo ich ukladáme. Tieto údaje používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a zlepšovanie našich stránok.
Viac informácií nájdete na stránke Pravidlá používania cookies.
Kliknutím na „POVOLIŤ VŠETKO“ súhlasíte s uvedeným textom v plnom rozsahu. Viac informácií pri zakliknutí „UPRAVIŤ“.